torsdag 23 juni 2011

Mest när det gäller!

Jag och Alba har i 5 veckor gått en agilitykurs för ingen mindre än Anita Axelsson. En riktig superkurs där vi fokuserat på finlir, diggar och att kunna röra sig mer ifrån hunden men lita på att den jobbar på egen hand vilket sparar massor av tid på tävlingsbanan. Alba har blivit mer alert och snabbare än någonsin tack vare denna kurs, jag kan lita på att hon tar hindren även om jag är ett tiotal meter bort bara genom att dirigera henne. Sista gången körde vi en bana på 15 hinder i klass III!! med svängar och kombinationer jag aldrig trodde att vi skulle klara. Alba är så otroligt duktig att mammahjärtat snart väller över av stolthet.

3 kommentarer:

  1. Ni är så duktiga båda två. Du verkar ha så fin kontakt med dina hundar Malin! Om du är stolt över Alba så är jag stolt över er båda två! Kram!

    SvaraRadera
  2. åh vad kul! skulle vilja prova på agllity någon gång :D

    SvaraRadera
  3. Hej! Du borde verkligen fortsätta blogga, du är superduktig!! Din blogg har gett mig massor av inspiration! kram

    SvaraRadera