söndag 9 oktober 2011

Agilitypinne!

För en dryg vecka sedan åkte jag och Alba till Kristinehamn för den näst sista tävlingen i år. Jag hade räknat ut att vi absolut inte behövde vara på plats förrän tidigast 11 då 60 hundar skulle starta innan dess. På vägen dit får jag ett sms om att small klassen redan börjat! Panik!! Kom dit med 4 hundar kvar innan vår tur, vi fick som tur var starta sist men jag hade ju missat banvandringen och fick försöka lära mig banan genom att titta på de få ekipage som var kvar. Jag som vanligtvis har svårt för att komma ihåg banorna och den här var riktigt klurig. Tyvärr rev Alba första hindret men jag kom ihåg banan och resten gick felfritt, duktiga lilla hund. När det var dags för agilityklassen var vi bättre förberedda och slutade 2a och fick en pinne! Det trodde jag aldrig då det var över 30 starter och agilityklassen är den som tar längst tid för Alba med balanshindren.

Nu har vi en tävling kvar innan vi tar en välförtjänt vila tills tävlingarna börjar igen i februari.
Agility är banne mig bland det roligaste som finns att göra tillsammans med sin hund.

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Ville bara kika inom o säga att jag älskar din bligg! Fina bilder, vackra hundar o jättefint hem har ni :)
    //Git

    SvaraRadera
  2. NI är ett riktigt dreamteam!
    Duktiga båda två.

    Kram

    SvaraRadera