tisdag 19 juni 2012

Sommarbete

I söndags morse åkte vi till stallet och släppte ut hästarna. Alla utom Olle som fick stå kvar i sin box och se ledsen ut innan Per gick ut och betade med honom och vi andra gjorde iordning transporten mm. Olle tvekade en stund vid lastningen innan jag förklarade för honom att han skulle få åka på sommarbete och få komma tillbaka om ett par veckor igen, då gick han snällt på. Väl framme vid det finaste betet jag sett, dalar och höjder och gräs så långt ögat kunde nå lastade vi ur hästarna och gick mot betet. Olle var taggad och glad och mammahjärtat vällde nästan över av glädje när han glatt travandes hälsade på de andra hästarna och sedan stoppade ner mulen illa kvickt och började beta. Olle visade respekt för de gamla herrarna och gick undan direkt men efter en stund betade dem sida vid sida. Vi fikade och pratade bort någon timme innan det var dags att säga hejdå till hästarna och åka hemåt igen. Jag gick in i hagen och Olle kom direkt fram och hälsade. Jo nog tycker han om sin mamma. Jag saknar honom redan men det känns så himla skönt att han ska få vara häst och bara ha det skönt tills i augusti då vi ska sätta igång träningen på allvar igen.

Snart dags för betessläpp!

Olle och Rosengraf hälsar artigt.

Lycka!

Världens finaste Olle!

Hur fina?

Älskade häst!
Alla bilder är klickbara.

5 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Trevlig midsommar! Kram faster Ann med familj

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ni goa! Hoppas vi kan ses i sommar! Kram

      Radera
  2. Vilken fin häst du har! Jättesnygg header med.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej !
    allt bra med dig ?
    Jag ville bara tipsa om att man nu kan vara med och tävla i min blogg om en drömvinst från miinto.se. Alltså, du väljer själv vad du vill vinna och ojojoj vad det finns fina grejer att välja på både till tjejer och killar ;)

    Titta in och tävla om du är sugen !

    SvaraRadera