söndag 22 augusti 2010

Munkfors 100821

Igår var vi och tävlade i Munkfors, agility klassd 1 x2 samt hopp klass 1 x2. Allt som allt fyra lopp.
Efter en fin bilresa med Hanna och Monster packade vi ur alla våra saker och tog plats vid banan. Mina fötter var redan blöta och jag hann tänka många gånger att det här blir en lång dag, speciellt då det började regna. Som tur var hade vi parasoll och paraplyer.

Disk blev det i bägge agilityklasserna, banorna var riktigt kluriga och lurade hundarna att ta fel hinder vilket är lika med disk. Efter lunch startade hoppklasserna och det var riktigt tungt att ladda om inför dem. Men det gjorde vi och gick felfria och fick en andraplacering och en PINNE! Tjoho. Sista klassen blev också felfritt men 7 hundradelar från pinnen och en tredjeplats.
Vi var så glada och fick så fina priser.
Idag har både matte och Alba träninsgvärk och myser med husse som äntligen kommit hem från Tyskland.


4 kommentarer:

  1. NI är verkligen duktiga!!! Testa Rallylydnad med om du inte gjort det. Jag tror Alba skulle gilla det. Ja, Vinga med såklart! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag försöker en sista gång, sen ska jag inte fråga mer...
    "Jag skulle bara vilja fråga lite om ditt arbete och hur du gick tillväga för att få det :) Jag har själv ett stort intresse av att bli djurvårdare, och skulle jättegärna vilja veta hur du gick tillväga? Ringde du dem för att få en praktikplats? gick du utbildning samtidigt? Hur lång tid tog det tills dom gav dig jobb? osv."


    Mvh.

    SvaraRadera
  3. Mika: Hej jag trodde verkligen att jag svarat dig på det senaste inlägget du skrev på?
    Om inte ber jag hundra gånger om ursäkt, ibland är förvirringen lite stor!

    Jag ska skriva ett inlägg om detta ikväll då det är många som frågar, så håll till godo ett par timmar till!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nae tyvärr, men man kan inte komma ihåg allt :P Tack så jättemycket :) Det uppskattas verkligen. Ser fram emot ditt inlägg...

    SvaraRadera