fredag 12 oktober 2012

Allergi

För ett par veckor sedan gjorde jag en hudutredning på Alba, alltifrån allergitester till baktodlingar och skrapprov. Hon har kliat sig litegrann under hela hennes liv men det senaste halvåret har klådan intensifierats.
Hursom fick jag tillbaka provsvaret att hon är allergisk mot damm och förrådskvalster. Suck!!

Dock har klådan minskat radikalt sedan jag lokalbehandlat henne med kortisonspray och jag känner inte att jag måste dra igång med antihistaminbehandling riktigt än. Vi får hoppas att vi aldrig kommer att behöva göra det men alternativet finns ju iallfall.

Skruttan fick dock häromdagen en allergisk reaktion och fick stora eksem på huvud och sida. Ja, vi vet inte vad ifrån men antagligen en överreaktion på hennes allergi. Lilla hjärtat!

4 kommentarer:

  1. Älskade lilla Alba! Så himla jobbigt med allergi. :( Kram från Hamlet och mig!

    SvaraRadera
  2. Vad heter kortisonsprayen? Säljer ni den på djursjukhuset? Vi har nämligen samma problem med Allan :( vår fralla!

    SvaraRadera
  3. Allergi
    Det finns många som kommit över sin allergi. Hjälp Alba göra detsamma!
    Titta in på testimonyinfo.se och gläds åt alla som genom att ta bort tungmetallerna/ föroreningarna ur kroppen mår mycket bättre. Samma åtgärder fungerar på alla däggdjur, inklusive människor och husdjur.
    Titta sedan på min hemsida KramaLivet.se så förstår du vad jag menar.
    Ett välfungerande immunförsvar klår allt.
    Hälsningar,
    Anders

    SvaraRadera
  4. Har bytt blogg vännen! Då vet du! Kram

    SvaraRadera