söndag 13 maj 2012

Bo i stallet

Vad gjorde jag egentligen på dagarna innan jag köpte häst? Ingen vet och jag minns det absolut inte för de senaste dagarna har jag i stort sett bott i stallet. I torsdags åkte jag, Per och Henke, Pers bror till Enköping för att hämta hem Olle. Jag var lite av ett nervvrak men Olle gick snällt in i transporten och stod sedan still hela resan hem. Han har funnit sig tillrätta med sin nya box och hage och verkar tycka att det är helt ok.
Dagen efter vi hämtat honom gick vi en promenad som slutade med att Per fick gå med Olle som helt plötsligt blev 180 cm hög och lyfte från marken ett par gånger. Ja det var inte utan att jag hade lite ont i magen och tänkte mer än en gång att hur ska det här egentligen gå..
Hursom gör han framsteg för varje dag och idag var det dags för premiärturen som började på uteridbanan. Olle var som en bomb och skulle ha koll på allt som hände vilket resulterade i en mycket spänd ryttare. Provade att gå in i ridhuset och speglarna, läktaren, fönstret var såklart mycket konstigt enligt Olle. Efter ett tag slappnade han av men blev fort trött. Han är ju inte i toppkondition och med alla nya intryck försvinner energin fort även om spänningarna finns kvar. Jag tror att Olle kommer sova gott inatt. (Och jag med..)

Imorgon är en ny dag, vi ska prova en ny sadel och förhoppningsvis ska jag rida ett pass.

Olle i transporten påväg hem!

Olle i hagen

Bomben!

1 kommentar:

  1. Det kommer att gå bra vännen! Du har ju bra hand om djur och det känner de. Han är ju så fin!!! Snyggaste hästen jag har sett! Kram

    SvaraRadera