tisdag 21 augusti 2012

Igångsättning

Förra veckan hämtade vi hem Olle från betet. 8 veckor totalt har han semestrat och det syntes på musklerna som nu är ett minne blott. Igångsättningen är påbörjad och häromdagen skrittade vi ut på en härlig skogstur i fint sällskap av två snygga ston. Olle skötte sig fint trots att han råkade trampa ner i ett vattenfyllt dike när han försökte undvika en minivattenpöl. Så går det sa matte..Igår fick han promenera i paddocken en stund.

Jag har även köpt en säkerhetsväst för första gången i mitt liv, det var liksom inte så vanligt när jag var liten och började rida, nu sitter ju varannan ryttare med en sådan vilket ju är toppen. Valet föll på en Riders Company, lätt och smidig (så smidigt det kan bli med säkerhetsväst iallfall) och inte extremt dyr heller. Passade också på att unna mig en ny ridhjälm från Uvex, svenska OS landslagets ridhjälm som jag hört mycket gott om och än så länge är jag nöjd.

Olle har även fått en sprillans ny sadel, allround av mormor, en Globus Loke. I våras köpte vi en Globus Crincle dressyrsadel så nu är hans sadelinnehav komplett. Finns det något roligare än att handla saker till sin häst?
Globus Loke allroundsadel
Olles dressyrsadel. En dröm att sitta i!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar