torsdag 4 februari 2010

10 veckor

Vintern tar aldrig slut och flingorna faller fortfarande. Idag har dock temepraturen legat runt nollan vilket har varit väldigt skönt för både hundar, matte och husse. Idag promenerade jag till jobbet med Alba medan Vinga sov kvar någon timme med Per. Ensamtiden med Babbsan är väldigt viktig och välbehövlig för båda två. Vinga hade inget emot att dra sig i sängen med husse som promenerade även de till djursjukhuset när de vaknat. Vinga älskar buren på jobbet och springer dit och krafsar på dörren det första hon gör. Jag förstår henne, där finns det täcken och filtar att mysa med i väntan på att matte jobbar färdigt. Lunchpromenaden spenderades med hundbus i snön, whippet, wachtel, mops och ridgeback alla i en salig röra. Vinga fyller idag tio veckor och väger för dagen 10 kg.
Efter jobbet gick jag till SATS och tränade, för att kompensera detta åt jag mängder av kakor när jag kom hem.

Nu dags att sova, imorgon är det fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar