onsdag 10 februari 2010

sorg och glädje.


Kom hem för en stund sedan efter kvällsjobb på djursjukhuset. En kväll med kontraster. Sorg möter glädje. Man blir härdad efter ett tag, går in i sin yrkesroll som sköterska och kopplar bort känslorna. Ibland händer det dock att det inte går, ibland känner man extra mycket med en viss patient eller djurägare. Ibland är det svårt att hålla tårarna borta, men styrkan att inte visa känslor finns alltid på något vis, tills jobbet är gjort. Man får släppa ut dem efteråt. Jag tror att det är viktigt att göra det. Ibland sätter jag mig på toaletten och bara andas, eller gråter lite. Man måste få sörja, även vi som personal. Man sörjer med och man sörjer för. Som tur är så finns det så mycket mer glädje i mitt jobb än sorg, jag älskar mitt jobb mer och mer för varje gång jag lämnar ut en patient till dennes familj, den lyckan är obeskrivbar hos både djur och människa.

1 kommentar:

  1. Vad fint du beskriver dina känslor angående ditt jobb! Kram

    SvaraRadera