tisdag 15 juni 2010

Jogga

Idag har jag jobbat som akutteam, och när jag hemkommen var somnade jag gott i soffan. När jag vaknade var jag om möjligt ännu tröttare och bestämde mig för att ta en joggingtur. Ja troligen sov jag fortfarande, haha. Ojoj de som mötte mig fick sig ett gott skratt kan jag lova, när inte Vinga busade i kopplet fick Alba tokryck och det blev inte många meter vi sprang rakt fram utan koppeltrassel eller gapskratt. Tokiga hundar. Vinga ville såklart bada mitt i villervallan, ja det är ett ordentligt badmonster vi fått så jag lät henne doppa sig i älven innan vi försökte jogga vidare. Tillslut gav jag upp och promenerade hemåt igen. Per behöver inte få veta den lilla detaljen om HUR mycket vi sprang det viktigaste är att framföra ATT vi gjorde det, då blir pappa stolt.

3 kommentarer:

  1. joggar du med Alba? jag funderar nämligen på att börja jogga med min Melker när han blivit stor. har de bra grundkondition borde det vara ok?
    tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
  2. Duktiga ni! P är säkert stolt. Och har han några invändningar så är det han som joggar med två hundar nästa gång eller hur?:) Kram

    SvaraRadera
  3. Hej. Här är lycken stor...våran Abby föddes i måndags :) Strävhårigvorstehvalpbus här om 8 veckor alltså.
    Kram// AnnaKarin på Jogarsrud

    SvaraRadera