lördag 26 juni 2010

Midsommarafton

Jag tillhör de som gärna håller lite extra på traditioner vid Midsommar, jul etc och älskar att fira midsommar i bullerbymiljö där dans runt stången är lika självklart som sillen på midsommarafton.

Sillbordet är fullt av goda sillar! Min favorit är Skärgårdssillen men nyheten Sommarsill ligger tätt på andra plats.

Bordet är dukat!

Finaste Ronja 14 år och numer lite grå runt nosen!

Alba

Vinga

Efter lunch cyklade vi ut till byn för midsommardans och fika.

Pappas hus med flaggstången, jag och Vinga påväg tillbaka med cykeln för att inta middag!

Pussade mitt vackraste hjärta Ronja godnatt för att sedan åka hem till Färjestad efter midnatt.


Det var vår midsommar!

8 kommentarer:

  1. Precis så där vill jag också ha det! :) Hur mysigt som helst.. Tack för en mysig blogg!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder :) Gav dig mat idag i DT:n på Mcdonald's :) Hihi

    SvaraRadera
  3. Åh så mysigt det såg ut! Jag kom av en slump in på din facebooksida och såg bara din profilbild och jag dööör vilken fin klänning! vart har du köpt den? vill inte vara en härmapa men jag bor i dalarna iaf haha:) åh snälla snälla svara vart du köpt den blev helt kär i den:) tack för en bra o mysig blogg har oxå en ridgeback de är ljuvliga! kram från Isabelle och Doris:)

    SvaraRadera
  4. Isabelle: Hej och tack för din kommentar.
    Vilken klänning är det du menar?, den jag har nu på profilen? Bytte nämligen just..

    Åh vad roligt vart e din rr ifrån?

    Kram

    SvaraRadera
  5. Therese: Tack :) och tack för maten, det var två cheesedippar i men det tackar jag för :) Haha. Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Malin!

    Hmm jag såg inte så mkt men det ja såg var såå snyggt, det var en grå klänning? superfin, vill ha vill ha!!;).

    Jag fick ta över Doris efter min mammas bortgång hon köpte henne i sundsvall om jag inte missminner mig, hon är 11 år så hon börjar bli till åren vilket är hemskt för jag kan inte föreställa mig mitt liv utan henne, tänk vad hundar kan betyda mycket. Funderar lite lätt på en till men har bara kollat flyktigt, vart är vinga ifrån?
    Ha det så bra:) kram

    SvaraRadera
  7. Isabelle:
    Det är faktiskt en längre topp och den kommer ifrån Vila, köpt på nelly.se för ett tag sedan, vet ej om den finns kvar..

    Okej, tråkigt med din mamma :( nej hur ska man kunna leva utan dessa underbara liv?

    Vinga är ifrån Crownridges kennel i Stockholm.
    Ha det bra! Kramar

    SvaraRadera