söndag 4 april 2010

Se upp för ormarna!


Idag har jag avverkat ännu en dag på djursjukhuset, det märks att det är varmare tider som råder, trycket är högt och ett säkert vårtecken är alla ormbitna hundar som droppar in en efter en.

En hektisk dag minst sagt som avslutades med god påskmiddag hos min far med halva släkten. Härligt. Nu är jag mätt, nöjd och trött och ska alldeles strax hoppa ner i sängen, läsa min bok och somna mellan raderna. Imorgon väntar ännu en jourjobbsdag. Håll noga uppsikt över era hundar i skogsmarker, ormarna är riktigt sega nu och orkar inte ringla iväg utan hugger hellre som försvar.

4 kommentarer:

  1. Usch, stackars hundar!
    Kan du inte skriva om hur man som hundägare ska agera när ens hund blir ormbiten? Vad bör man göra/tänka på? Bara snabbt in i bilen och direkt till veterinären?

    SvaraRadera
  2. Hej Malin! En liten fråga ang ormbett! Vi är ute mycket i skogen med våran hund... Kan man få en spruta (med kortison är det va?) av veterinären som man kan ha med sig och ge hunden om detta skulle inträffa?

    Tänker om bettet tar olyckligt och man har en bit till djursjukhuset..

    Vet du hur detta fungerar?!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag har en fråga till angående ditt jobb.
    Jag har alltid haft ett stort intresse av djur och har på senare tid fått upp ögonen för jobbet som djursjukvårdare. Jag är i stadiet att välja min framtid just nu och har kollat upp olika skolor som har denna utbildningen. Har fått svar om att man i stort sett måste ha gått på ett jordbruksgymnasie för att kunna plugga till djursjukvårdare på en högskola.
    Jag har följt din blogg väldigt länge och om jag inte minns fel så har du inte gått det... Skulle vara jätteroligt om du berättade lite hur du gick till väga för att jobba som just djursjukvårdare!:)

    SvaraRadera
  4. Och hur ska man göra på plats om ens hund blir ormbiten? Tips! Jag har ju flyttat ut på landet nu för bövelen. :) Kram

    SvaraRadera