tisdag 9 februari 2010

lyx vs budget

I över ett år har jag använt hudprodukter från dyra och välkända märken såsom Dermalogica och Md formulations. Jag fick lite av en problemhy sedan jag satte in min hormonspiral och trots att den sedan länge är uttagen har inte min hy återhämtat sig. Jag har lagt ut tusentals kronor på dessa produkter utan att se någon som helst förbättring. Därför bestämde jag mig nu för att prova det billigaste marknaden har att erbjuda, Apolivas serie från Apoteket. Jag köpte rengöringslotion, anisktsvatten och dagcreme för knappt 180 kronor. Om ett par veckor utvärderar jag dem och jämför. Lyx vs budget en gång för alla.

5 kommentarer:

  1. Jag kör Apotekets. Det fungerar bra! Trots att reklamen till dessa produkter var rätt skrämmande....:) Kram

    SvaraRadera
  2. Om man har problemhy som följd av hormonella orsaker, och då väldigt ofta preventin-medel för oss tjejer, så har det ibland ingen betydelse vilka produkter man använder, för då är det hormonella problemet alltid ivägen för produkternas verkan. däremot kan man få bättre hy genom att byta produkter ganska ofta, eftersom ph värdet då ändras om lite i huden och det har jag märkt verkar hjälpa bra mot hormonella problem. huden är ju inte i sitt "normala" tillstånd då den är irriterad av hormoner, så det som du kanske skulle tycka fungerade jättebra i vanliga fall kanske inte fungerar alls nu och tvärtom :)

    SvaraRadera
  3. Intressant vill gärna veta resultatet:) håller också på med dyra produkter nu men ser ingen skillnad.

    SvaraRadera
  4. Haft samma problem väldigt länge men är nu fri från detta helt och hållet och jag får varken finne eller plit nu för tiden. Så det jag vill rekommendera (individuellt dock, men testa går ju) är Decleor och Vichy!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Hur gick det med testet? Inte fått någon rapport på det.:)

    SvaraRadera