fredag 5 februari 2010

undersökning.

Jag måste ha tittat fel på vågen eller så fuskade Vinga igår för idag när jag vägde henne vägde hon 11,8 kg. Idag fick Vinga träna på att veterinärundersökas, jag lånade min kära kollega Carolina som agerade veterinär och utförde en klinisk undersökning på Vinga, kolla i munnen som vi tränar ofta, titta på tassar, klämma på magen, kolla i öronen, ögonen, slemhinnorna. Ta tempen och klämma analsäckarna som var väldigt fyllda. Jag håller tummarna för att inte Vinga har problem med dem som Alba hade. Vinga var jätteduktig under alla moment och tog glatt emot godiset på bordet.

Nu ska vi åka till IKEA och köpa ljus och gosedjur till hundarna! Undrar om det är matte eller hundar som tycker mest om dem?

1 kommentar:

  1. Underbart med IKEA! Hittade du något användbart? Själv ser jag Morden i Midsomer denna fredagskväll. Hamlet och jag har fredagsmys och soffhäng. Hur går det med rumsrenheten och Vinga? Kram

    SvaraRadera