onsdag 3 mars 2010

sjukstuga.

Igår bokade jag in Vinga hos vår akutveterinär då hon kanat på rumpan och luktat illa från baken samt haft lös avföring ett par dagar, som jag misstänkte var det analsäckarna som var kraftigt inflammerade. När jag klämde dem kom det blodblandat sekret och vi bestämde oss för att spola dem. Vi sederade Vinga och tömde samt spolade, hon fick en spruta med smärtstillande och en med antiobiotika. Hämtade även recept på bägge som hon nu får äta i en vecka. Det är redan mycket bättre, lukten är borta, hon är inte besvärad och avföringen är fin igen. Väldigt skönt. Jag har gått ner på tre större mål istället för fyra små för att öka hennes mättnadskänsla då hon dricker mycket vilket kan vara pga hunger så nu håller vi tummarna för att det också blir bättre. Både blodprov och urinprov var utan anmärkning. Blir det inte bättre med drickandet är det ultraljud av urinvägar och njurar som är nästa steg men som sagt får vi ta en sak i taget

En annan som är sjuk är Per, väldigt sjuk. Manlig förkylning kallas det.

Alba och matte är krya som nötkärnor iallfall, det är ju alltid något.

3 kommentarer:

  1. Nämen! Stackars Vinga! Jag hoppas att hon mår bättre snart. Och så hoppas jag även för Pers skull att den manliga förkylningen går över snart. :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är så underbart att läsa om dina hundar, hur mycket tid du lägger ner på dom. Är verkligen helt underbart att läsa. Man blir helt rörd ibland :) .. Du verkar vara en underbar person, du ger en insperation till att vilja lära sig mer om hundar.
    tack så hemskt mkt Malin!

    SvaraRadera
  3. Hej söta!
    Duktig du är som kan fixa problemen med hundarna! Skönt att det går åt rätt håll med problemet. Vi får tömma Atlas säckar en gång i veckan, annars gör han det i soffan! Inte mysigt ;-) Vad gör du i helgen? Skulle va mysigt att ses med hundarna? Kanske åka till Hammarö och grilla och låta hundarna vara med om det blir fint väder såklart! Våran män kanske oxå vill med?! Du kan väl höra av dig, vi är hemma och lediga iaf. Sen ska du få lite bra övningar av mig oxå! Pussåkram

    SvaraRadera