fredag 22 januari 2010

dagen d.

Inatt har jag vaknat otaliga gånger, bla pratat i sömnen där jag tydligen avslöjat mina innersta önskningar att Per skulle sluta med hockeyn och istället börja med Keyboard. Haha. Och inte kunde jag sova särskilt länge heller då rörmokaren knackade på klockan nio.

Vi har nämligen stopp i vårt badkarsavlopp. Jag bad Per fixa detta i onsdags vilket han gjorde enligt honom själv. När jag duschade på torsdagsmorgonen var det översvämning återigen. Jag ställde en enkel fråga, hur gjorde du? Per svarade att han diskat locket. DISKAT LOCKET? Förstår ni hur ohändig man är då när man tror att stoppet försvinner av att man diskar locket. Han var också tvungen att lägga till att han lagt rätt det också, som om det skulle göra saken bättre eller få stoppet att försvinna?

Det värsta var nog att han var mäkta stolt över sin prestation och skickade sms om att han var minsann the handy man. Vilket klappträ.

Ja män alltså. Tur att vi utökar den här familjen med ännu en tjej idag.

6 kommentarer:

  1. Vad mysigt att äntligen få hem den lilla nykomlingen. Väntar spänt på bilder..

    Måste också säga att namnet ni valt är otroligt fint!
    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. haha va roligt :) Min fredrik är väl i princip likadan :P

    Va kul att få hämta hem lilltjejen nu då :) Kram!

    SvaraRadera
  3. hälsa Per välkommen i the familia där kvinnorna får styra och delegera med tydliga instruktioner

    puss på er
    Annelie

    SvaraRadera
  4. HAHA! Go Per!:) Farbror Melker-varning på honom va? :) Men som jag brukar säga: No one is perfect. :)

    SvaraRadera
  5. Underbart händig man du har, härliga kommentarer du har om honom:). Njut nu av resan till Sthlm för att hämta nykomlingen!!

    SvaraRadera
  6. Å vad roligt att det går bra med Vinga! Vi ser fram emot att läsa allt som händer i familjen.

    Stora kramar och Lycka till från oss på Crownridge's;
    Vingas mamma Xanni och syskonen Blixa, Belinda och Bolt och dessutom från Karin och Helena

    SvaraRadera