söndag 3 januari 2010

stilla hundliv

I den här vargavintern där temperaturen kryper närmare - 20 strecket än - 10 står hundlivet ganska så stilla. Alba älskar snön men långpromenader är det inte tal om då tassar fryser och kramp uppstår. Vintern har varit lite av en viloperiod för Alba, vi körde stenhårt på agilityn i våras och debuterade i tävlingsvärlden i höstas efter mycket träning. Bokade operation i oktober av Albas analsäckar och tanken var att komma tillbaka och köra en sista tävling för säsongen men då hon fick såpass mycket komplikationer strök vi oss och har som sagt vilat. Nu rycker det i agilitynerverna igen och Karlstad har en tävling den 31 jan med sista anmälan idag. Ska vi?



6 kommentarer:

  1. Det tycker jag. Ser ju helt klart ut som att det är jätteskoj för Alba.
    Mycket trevlig blogg du har skapat!

    //AnnaKarin H-S

    SvaraRadera
  2. Vilken skillnad på ditt skrivande! Den är bloggen är sååå rolig att läsa! Vore jätte kul om du skrev lite träningstips för hundar ibland :) Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Linda, vore skoj med lite träningstips om du har det. Min tanke är nog att någongång prova på lite agility med vår Gunwald när han blir lite äldre. Jag tycker verkligen du ska prova i slutet på januari, skoj! :)
    Ha det bra!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det blir väl inte värst många knop för mina små nu heller. Det är ju sjukt kallt ute och deras små tassar krampar efter bara några minuter.. usch så synd.. det blir till att aktivera inomhus istället :)

    SvaraRadera
  5. Klart ni ska!
    Dit är även jag och Casper anmälda haha.
    Hoppas att ni också anmäler er! :)

    SvaraRadera
  6. håller helt klart med dom andra inläggen. Väldigt härlig och personlig blogg! Tack för din söta kommentar han är ganska fin vår lejonjagare :) Förhoppningsvis sätter han lite mer muskler till våren här när jag börjar träna agility!? vore så sjukt kul att testa. Du får lära mig hur det går till är en riktig fegis på att prova nya saker och väldigt rädd för att göra fel haha... Klart vi måste ta en promenad framöver. Atlas gillar inte heller kylan direkt solen däremot älskar han. Gjord för savannen som han är. Hur går det med lilla valpen?! när får ni hämta? spännande det ska bli! Kram på dig

    SvaraRadera