fredag 1 januari 2010

klippa klor

Många djurägare har problem med att klippa klorna på sina husdjur och framförallt på sina hundar. Alba tycker inte att det är roligt men jag har aldrig accepterat något annat än att det ska gå och det har gett resultat. Nu ligger hon på rygg i mitt knä, halvsovande under kloklippningen som alltid avslutas med beröm och en godbit.

Om man har problem med just detta kan man också besöka våra omssköterskor på jobbet, ja ibland är även jag omssköterska och där få hjälp och tips med kloklippningen. Oftast räcker det att gå ett par gånger innan man får fason på det själv.

4 kommentarer:

  1. Kan ju passa på att fråga en sak om kloklippning som du kanske har lust att svara på. Det är hur långt man ska klippa, om man kan se när man har klippt tillräckligt? Har en groenendael som är jättelugn men tycker det är så svårt att se det... På ljusa klor kan man ju se pulpan, lite svårare på mörka. Jättekul att du fortsatte blogga förresten! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Linnea. Det är svårare på svarta klor men få gäller bara sunt förnuft och hur långa välklippta klor ska vara, är man osäker och hunden har långa klor klipp dem då ett par gånger väldigt ofta men bara lite varje gång tills du uppnår den längd du vill ha.
    Vad kul att du tycker det! :) Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Malin! Vilken tur att du inte gav upp bloggandet, jag är dig trogen :) Och desto gladare blev jag när jag trillar in på den här nya bloggen och ser hur mycket hund den handlar om, perfekt :)
    Hoppas du haft en mysig nyårsdag!

    SvaraRadera
  4. Hej Sarah! Tack så mycket, vad glad jag blir! :)
    Kram Malin

    SvaraRadera