lördag 23 januari 2010

välkommen hem.

Hej kära vänner. Tack för alla gulliga kommentarer. Jag var väldigt trött när vi kom hem igår och det fanns ingen tid att sitta vid datorn direkt. Hemresan med Vinga gick jättebra, hon sov på min mage hela resan med undantag för små stopp. Valparna har inte varit ute pga kylan som rådit i Stockholm så det var minst sagt överväldigande för henne igår. Väl hemma i trädgården kissade hon första gången och matte och husse kunde andas ut. Alba som inte träffat matte och husse på hela dagen var hysteriskt glad och märkte knappt av sin nya syster. Vinga tyckte först att Alba var mer lik en utomjording än en hund och gömde sig bakom husse en stund innan hon blev modigare och modigare. Inatt har de sovit tätt tätt tillsammans och leker just nu med en stackars råtta som jag räknar med inte finns med oss så länge till..

Vinga har hoppat rakt in i våra hjärtan och vi kunde inte önska oss en finare Ridgebacktjej. Välkommen hem Vinga!


9 kommentarer:

  1. Åh så söt, hur sugen blir man inte på en hund till?? Vet att vår uppfödare väntar valpar från vår Smillas syster. Lite sugen är man!!

    SvaraRadera
  2. Å Malin, vad glad jag är för er skull! Såååå söt hon är Vinga. Alba med såklart! Hamlet hälsar att han är lycklig över att få se TVÅ snygga brudar på kort. :) Kram

    SvaraRadera
  3. Gud vad söt!
    Man nästan dör när dom är valpar.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Åhh så söt :)Kul att de trivs tillsammans redan från början!

    SvaraRadera
  5. så otroligt fin! Hoppas allt går bra nu! :)

    SvaraRadera
  6. Vad kul med en ny familjemedlem att lära känna & få forma så att hon passar in hos er. ;)
    Blir lite avis dock, vill ju åxå ha en hund. Men det passar inte in just nu.. jobb etc. men en dag ska jag ha en egen!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Vad fina dom e ihop! :) kul att de redan går så bra! hoppas jag får se dom snart! :) PUSSSS

    SvaraRadera