lördag 2 januari 2010

lilla grynet

Nu när det snart är dags för tillökning satt jag passande nog och tittade på Albas valpbilder. Gud så liten hon var. Att börja om på ruta ett med en till hund känns både nervöst och spännande, jag har växt som hundförare tack vare Alba men hoppas kunna växa ännu lite till med denna lilla Ridgebacktjej.
Här är Alba 5 veckor och första gången jag höll henne i min famn! De 4 veckorna vi väntade på att få hämta henne var de längsta i mitt liv.

Dagen vi hämtade lilla grynet. Den absolut lyckligaste dagen i mitt liv.



6 kommentarer:

  1. Åh, jag känner verkligen igen mig. Vi fick vänta 4 veckor på att få hämta hem vår lilla mopskille Gunwald och det var verkligen både jobbigt och spännande att vänta så himla länge. Herregud vad vi längtade då, haha! :)

    SvaraRadera
  2. Söta Alba! Det ska bli roligt att följa er nya familjemedlem. Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej! din blogg är superbra.
    Jag och min sambo funderar på en liten mops,

    Vad är för och nackdelarna?
    Vi tycker att dess levnadssätt passar oss,


    Hur är det med sjukdomar i rasen osv?

    Mvh maja

    SvaraRadera
  4. Nu bjuder Hamlet på bildregn på sig själv i min blogg. Lookie lookie.:) Kram

    SvaraRadera
  5. Maja: Vad kul att ni funderar på mops det är en underbar hundras!!
    Den största missuppfattningen är dock att de är soffhundar som inte behöver så mycket motion. Helt fel!!! Det är därför många mopsar är så överviktiga, du ser inbte midja och valv på en mops ofta inte..enligt mig rent och skärt djurplågeri.

    Sjukdomar har de ju tyvärr en del, jag letade länge efter friska linjer men Alba har ju opererat ögonen då hon fick keratit ändå så det är ingen garanti alls. Det finns även en del hudproblem och nosvecksproblem samt andningsproblem. Det är absolut en sjukdomsdrabbad ras det ska man vara medveten om.
    De kan inte vara ute i solen länge osv.
    Nu lät det som om det var massa negativt men man ska vara medveten om detta, det är inte för intet som mopsen är bland de dyraste att försäkra.

    Kram Malin

    SvaraRadera