tisdag 26 januari 2010

HLR


Idag klev jag upp i ottan, gav hundarna frukost, rastade Vinga och la henne sedan tillbaka i sovrummet med husse medan jag tog en morgonpromenad med Alba. Därefter åkte vi till Djursjukhuset för att deltaga i HLR kursen. Vinga satt med Alba i hennes box mellan 8-10 och när jag tjuvkikade på dem efter en stund låg de båda och sov. Att Alba finns där för Vinga är såklart en stor trygghet. Efter HLR kursen var det dags att hälsa på alla mina jobbarkompisar, och man kan ju tro att vi som jobbar på Djursjukhus ska vara lite garvade när det gäller valpar, inte då, det gullas och pussas mest hela tiden.
Vinga skötte sig utmärkt, hälsade glatt svansviftande på alla som pockade på hennes uppmärksamhet. Efter ytterliggare någon timme när matte fikat och vi vägt stora damen 8,3 kilo tung åkte vi hemåt igen. Det är två nöjda hundar som sover i soffan just nu och njuter av varandras närhet.

5 kommentarer:

  1. AV ALLA DE BLOGGAR JAG LÄSER ÄR DIN DEN BÄSTA, SER FRAM EMOT ATT KLICKA IN PÅ DIN SIDA VART ENDA DAG.

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart foto =)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. får ni ha med era djur på jobbet varje dag el bara då och då ?

    SvaraRadera
  4. Sanna: Ja vi får ha med dem varje dag, otroligt bra!

    SvaraRadera